Consument

„Er moet wel iets authentieks in zitten”

Design betaalbaar maken en bereikbaar voor iedereen: dat is wat Kwantum wil met de nieuwe lijn Blitsdesign. De prijsknaller werkt samen met bekende en minder bekende ontwerpers, zoals Frederik Roijé en Jan Habraken.

5 December 2008 13:30Gewijzigd op 14 November 2020 06:51

Directeur Rob Berns: „Design verkoopt ja, en waarom zouden wij daar niet aan meedoen? Eigenlijk doen we niets nieuws. We zijn met onze gordijnstoffen marktleider, werken daarvoor al jarenlang met designers samen. Het nieuwe is dat consumenten nu behoefte hebben aan design, ze vragen erom. Met Blitsdesign spelen we in op die vraag. Er is sprake van een verschuiving van de markt. Design is niet meer exclusief en duur en dat zal bij sommige mensen een schokeffect teweegbrengen. Maar veel consumenten vinden het alleen maar leuk. Het gaat mensen tegenwoordig vooral om beleving en emotie, waar en hoe ze die opdoen, is niet relevant. Mensen staan gerust ’s ochtends een uur in de rij voor de ALDI en zitten ’s middags uitgebreid koffie te drinken op een terras. Van design bij Kwantum kijken zij niet vreemd op. En tja, wat is design? Daar heb ik niet zomaar een antwoord op. Eigenlijk is natuurlijk alles ontworpen. Ik vind wel dat wanneer je iets als design verkoopt, het iets authentieks moet hebben. Het mogen geen producten zijn die je onder het kopieerapparaat legt.”

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer