PCM-uitgeverij CrossPoints naar Aromedia
Uitgeverij PCM heeft een koper gevonden voor de noodlijdende dochter CrossPoints. Het Amsterdamse Aromedia koopt de uitgeverij van ondermeer Carp. Dat maakte PCM donderdag bekend.
Over de overnameprijs willen de bedrijven niets kwijt. PCM Uitgevers kondigde half september aan de activiteiten van CrossPoints binnen het concern te willen stoppen wegens de slechte advertentiemarkt. De uitgave Carp - oplage 160.000 - moet het uitsluitend van die advertenties hebben. PCM verwacht vooralsnog geen herstel van deze markt.
Door het titelpakket van CrossPoints onder te brengen bij Aromedia wordt volgens PCM de beste waarborg verkregen voor continuïteit van de titels.
Aromedia bedenkt en produceert tijdschriften, cd-rom’s en websites en organiseert evenementen. Zo is het uitgever van het studentenblad Sum en de tijdschriften voor studie- en beroepskeuze WIO en VMBO Magazine. Bij Aromedia werken in totaal veertig mensen aan 25 titels en producten. Uitgeverij CrossPoints telt circa zeventig medewerkers, werkzaam in Rotterdam en Amsterdam.