Economie

Nederlandse huishoudens tevreden over internetverbinding

De Nederlandse huishoudens zijn redelijk tevreden over hun internetverbinding. Alleen de helpdesk van de aanbieder blijft achter. De klanten van Chello en Compuserve zijn het minst tevreden over hun provider.

ANP
7 November 2002 16:07Gewijzigd op 13 November 2020 23:55

Dat blijkt uit een donderdag gepresenteerd onderzoek van het marktonderzoeksbureau Heliview onder 1507 huishoudens in Nederland. Gemiddeld geven particuliere internetters hun providers het rapportcijfer 7,2. De betrouwbaarheid van de verbinding scoort het hoogste, namelijk een 7,3.

De bereikbaarheid van de helpdesk en de snelheid waarmee een reactie komt, krijgt het laagste cijfer: een 6,5.

Over het algemeen worden de providers @Home en Tiscali (beiden 7,5) het best beoordeeld. Chello en Compuserve (beiden een 6,6) het minst. Marktleider KPN zit er met zijn aanbieders HetNet en Planet Internet tussenin.

Iets meer dan de helft van de huishoudens heeft een computer, 83 procent daarvan heeft een internetaansluiting.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer