Economie

Kreet van 0900-nummer zegt niets

UTRECHT (ANP) - Vrijwel iedereen die met een mobieltje een 0900-nummer belt, kent de kreet, maar wat hij precies inhoudt, weet haast niemand. Zelfs telecombedrijven kunnen niet altijd aangeven wat bedoeld wordt met: „Plus de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon.”

29 February 2008 09:53Gewijzigd op 14 November 2020 05:35

Dit blijkt uit onderzoek van VraagAlex.nl onder ruim 700 consumenten en de telecombedrijven. Bijna 70 procent van de ondervraagden vindt dan ook dat telefoonbedrijven meer duidelijkheid moeten geven over de tarieven. „Die zijn nauwelijks te vinden”, aldus VraagAlex.nl, een site die alternatieve -goedkope- nummers geeft voor de 0900-nummers.Bedrijven als Tele2 en Debitel konden zelf niet aangeven wat een klant extra betaalt als die vanaf zijn mobieltje naar een 0900-nummer belt. Volgens een woordvoerder van Tele2 zijn de extra kosten voor het bellen naar een 0900-nummer met een mobiel wel duidelijk. „Dat staat op onze website. Het tarief varieert per abonnement dan wel prepaidaansluiting.”

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer