Unilever blijft bij winstprognose voor 2002
Unilever vertrouwt erop dat de winst per aandeel over 2002 met circa 15 procent groeit. Daarmee handhaaft het Brits-Nederlandse concern zijn eerder afgegeven winstprognose.
Unilever maakte dit maandag bekend, vooruitlopend op het afsluiten van het derde kwartaal. De fabrikant van levens- en wasmiddelen houdt ook vast aan zijn doelstelling van een omzetgroei van 4,5 à 5 procent over het lopende jaar voor zijn leidende merken.
Voor het derde kwartaal verwacht de producent van onder meer Unox, Cif, Dove, Omo en Ben & Jerry’s een groei van de winst per aandeel van 10 procent. De operationele marge zal in die periode verbeteren met 0,5 procent, vooral dankzij de kostenbesparingsprogramma’s.
Voor het derde kwartaal rekent Unilever op een omzetgroei van 5 procent voor zijn leidende merken, ondanks een achterblijvende vraag in Europa naar ijs en kant-en-klare thee uit een pak.
H. Green, hoofd ”investor relations” van Unilever, zei in een toelichting dat het concern nog steeds achter gesloten deuren onderhandelt met Albert Heijn over de boycot door de supermarktketen van bepaalde Unilever-producten.