Economie

Belastingdienst krijgt prijs voor slechte service

DEN HAAG (ANP) - De Belastingdienst krijgt de Webflop 2007 voor het gebrek aan maatwerk binnen de dienst.

5 April 2007 22:55Gewijzigd op 14 November 2020 04:40

Het forum burger@overheid.nl hoopt dat de fiscus door deze „aanmoedigingsprijs” de klanten beter te woord gaat staan. Dat heeft het forum donderdag laten weten.Volgens het forum maakt de Belastingdienst het niet makkelijk om contact te leggen. „Zo is bijvoorbeeld een alledaags middel als e-mail niet bruikbaar”, aldus de jury. Daarnaast moet de dienst volgens het forum meer openstaan voor belastingbetalers die van de norm afwijken. Ook de adviezen die de dienst geeft over identificatiesysteem DigiD laten volgens het forum te wensen over.

De Webflop is een jaarlijkse prijs waarmee de ’winnaar’ wordt aangemoedigd het in het vervolg beter te doen. De prijs heeft de vorm van een floppydisk, wat symboliseert: wel digitaal, maar eigenlijk alweer verouderd.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer