Postbank wil met eigen winkels terug in straatbeeld
NIJMEGEN (ANP) – De Postbank wil zich in navolging van grote kledingmerken, waaronder Diesel, profileren met zogenoemde flagshipstores. Daarom opende de keten donderdag in Nijmegen de eerste Postbank Winkel, een uitgebreid bankfiliaal dat tevens dienst doet als uithangbord voor het eigen merk. „In een tijd waarin onze klanten veel bankzaken via internet afhandelen, willen we laten zien: jongens, we zijn er nog".
Het bankfiliaal is daarom ruim en uitnodigend opgetuigd. De voorgevel bestaat vrijwel uitsluitend uit glas en voor vragen en advies kunnen klanten aanschuiven aan een heuse bar, die in een modern lunchcafé niet zou misstaan. „Zo’n bar heeft iets uitnodigends in de richting van de klanten", aldus Hans van der Horst, directeur van de kantoren van de Postbank. De wand achter de bar is gevuld met flesjes water waarop de bekende blauwe leeuw en het woord ’helder’ gedrukt staan.Naast advies over bijvoorbeeld beleggingsproducten of verzekeringen kunnen klanten bij de nieuwe winkel ook terecht voor simpele bankzaken, zoals geld opnemen en storten. Internetzuilen moeten met behulp van adviseurs aarzelende klanten afhelpen van hun koudwatervrees voor online bankieren.