Economie

Belgen liggen wakker van hotelcheque

BRUSSEL (ANP) - De Belgische consumentenbond Test-Aankoop wordt bestookt met klachten over de Nederlandse Hotelwaardecheque.

25 October 2006 09:02Gewijzigd op 14 November 2020 04:13

„Dat bedrijf lijkt alle middelen in te schakelen om consumenten te laten betalen voor hotelcheques die ze niet besteld hebben”, aldus de Belgische bond dinsdag op zijn webpagina.Verkopers bellen argeloze mensen op omdat ze een prijs zouden hebben gewonnen en sturen de cheques toe, waarvoor vervolgens toch betaald moet worden. Mensen die niets hebben besteld, krijgen toch cheques, een factuur en een bedankbrief „voor uw bestelling.” Na weigering krijgen mensen zelfs een aanmaning van 2,50 euro.

Test-Aankoop vindt dat het bedrijf de wet overtreedt. „Het is niet aan de consument om, zelfs gratis, producten terug te sturen die hij niet besteld heeft.”

De Nederlandse Consumentenbond herkent het beeld dat van het bedrijf geschetst wordt niet. „Een tijdje geleden kwamen er wel vragen binnen over het bedrijf, maar die hadden vooral betrekking op de informatieverstrekking”, aldus een woordvoerster van de bond. „Zo bleek bijvoorbeeld dat een ontbijt te duur was, of dat mensen verplicht waren ergens te dineren, waardoor het voordeel tegen bleek te vallen.”

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer