Economie

Meer klachten over rekening energie en water

DEN HAAG (ANP) - De Stichting Geschillencommissie voor Consumentenzaken (SGC) ontving vorig jaar bijna 13.000 klachten van consumenten.

7 April 2006 10:35Gewijzigd op 14 November 2020 03:38

Dat is 10 procent meer dan in 2004, zo blijkt uit het jaarverslag dat deze week verscheen.Consumenten klaagden vooral fors meer over de aansluiting of levering van energie en water. In totaal kwamen hierover bijna 3300 klachten binnen, 63 procent meer dan in 2004. Een groot deel daarvan ging over de jaarafrekeningen. Ongeveer de helft van de behandelde klachten op water- en energiegebied werd (deels) gegrond verklaard.

Het aantal klachten over bankzaken nam af. In 2004 kreeg de commissie nog bijna 1200 geschillen voorgelegd. Vorig jaar waren het er 833. Van de behandelde klachten vond de commissie ruim de helft ongegrond.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer