Economie

„Wanadoo moet klanten informeren over opzegmogelijkheid"

DEN HAAG (ANP) – De Consumentenbond eist dat internetprovider Wanadoo zijn klanten die via internet bellen, erop wijst dat zij hun abonnement kunnen opzeggen als volgende maand de voorwaarden veranderen. Wanadoo heeft dat verzuimd en daarmee de wet overtreden, aldus de bond.

26 January 2006 14:45Gewijzigd op 14 November 2020 03:25

Wanadoo heeft zijn klanten wel laten weten dat zij vanaf 21 februari een starttarief van 4 eurocent voor gesprekken gaat invoeren. Van bellen voor een vast bedrag per maand, is dan geen sprake meer, stelt de Consumentenbond.Het bedrijf had klanten ook moeten laten weten dat zij hun abonnement kunnen opzeggen als zij niet akkoord gaan met de wijziging van de voorwaarden. De telecommunicatiewet schrijft dat voor, aldus de bond.

Wanadoo heeft de Consumentenbond laten weten dat mensen die willen opzeggen, dat met een telefoontje of per brief kunnen doen. Ook heeft het bedrijf beloofd voortaan de voorlichting over opzegmogelijkheden te verbeteren. De Consumentenbond vindt dat niet voldoende. Zij overweegt toezichthouder Opta in te schakelen wanneer de provider de klanten niet alsnog informeert.

Wanadoo zegt de klanten per e–mail van de verandering op de hoogte te hebben gesteld. Via de mail kan worden doorgeklikt naar de site van de provider, aldus een woordvoerster. Daar kan de helpdesk worden aangeklikt en daar is alles te vinden over opzegmogelijkheden.

De telecommunicatiewet geeft aan dat klanten „genoegzaam" moeten worden geïnformeerd en Wanadoo vindt dat zij dit zo heeft gedaan. Het bedrijf vindt ook dat het nog steeds waarmaakt dat onbeperkt kan worden gebeld naar alle vaste nummers in Nederland, aldus de woordvoerster, aldus de woordvoerster. Voor het starttarief van 4 eurocent kunnen mensen zo lang bellen als zij willen.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer