Economie

Albert Heijn verlaagt prijzen

AMSTERDAM (ANP) – Albert Heijn verlaagt komende week de prijzen van duizend artikelen in zijn supermarkten. Het gaat om met name lang houdbare producten van A–merken.

20 January 2006 17:23Gewijzigd op 14 November 2020 03:24

De prijsverlaging is de tiende sinds het bedrijf in oktober 2003 de prijzenslag inzette, aldus de Ahold–dochter vrijdag.Ruim 7500 producten in de Albert Heijn–schappen zijn sindsdien goedkoper geworden. Albert Heijn is volgens onderzoeksbureau GfK de grote winnaar van de prijzenslag. In vergelijking met 2003 kwamen er vorig jaar 300.000 meer huishoudens naar de AH–winkels. De omzet van de AH–supermarkten steeg in 2005 met ruim 5 procent.

Supermarktconcern Schuitema, bekend van C1000 en voor ruim 70 procent eigendom van Ahold, volgt maandag met een grootschalige prijsverlaging. „We laten ons de kaas niet van het brood eten", aldus een woordvoerder van Schuitema. Hoeveel producten in prijs worden verlaagd, wordt pas maandag bekend.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer