„Albert Heijn bereidt nieuw prijzenoffensief voor”
Albert Heijn begint volgende maand een nieuw prijzenoffensief. Volgens het supermarktvakblad Distrifood wil de supermarktketen de prijs van nog eens duizend artikelen verlagen. Dat zou de derde grote ronde van prijsverlagingen inluiden.
Albert Heijn plaatste in het najaar van 2003 zijn eerste aanval op de concurrentie. Het bedrijf, onderdeel van Ahold, wilde daarmee de afstand tot prijsvechters verkleinen. Andere ketens volgden echter ook met prijsverlagingen, waardoor Albert Heijn nog steeds te boek staat als dure supermarkt.
Een woordvoerster van Albert Heijn wilde zaterdag alleen zeggen dat de keten in het najaar met „leuke acties" komt. „Klanten komen terug van vakantie. Dan is het zaak om hun harten weer te veroveren. We blijven daarbij kijken naar de prijzen".
Pikant aan het bericht in Distrifood is dat de nieuwe aanval de codenaam ‘Nekslag’ zou hebben meegekregen. Het concern Laurus heeft grote problemen om zich financieel staande te houden in het prijzenslaggeweld. Laurus exploiteert formules als Edah, Super de Boer en Konmar.