Economie

„Albert Heijn bereidt nieuw prijzenoffensief voor”

Albert Heijn begint volgende maand een nieuw prijzenoffensief. Volgens het supermarktvakblad Distrifood wil de supermarktketen de prijs van nog eens duizend artikelen verlagen. Dat zou de derde grote ronde van prijsverlagingen inluiden.

ANP
20 August 2005 12:54Gewijzigd op 14 November 2020 02:52

Albert Heijn plaatste in het najaar van 2003 zijn eerste aanval op de concurrentie. Het bedrijf, onderdeel van Ahold, wilde daarmee de afstand tot prijsvechters verkleinen. Andere ketens volgden echter ook met prijsverlagingen, waardoor Albert Heijn nog steeds te boek staat als dure supermarkt.

Een woordvoerster van Albert Heijn wilde zaterdag alleen zeggen dat de keten in het najaar met „leuke acties" komt. „Klanten komen terug van vakantie. Dan is het zaak om hun harten weer te veroveren. We blijven daarbij kijken naar de prijzen".

Pikant aan het bericht in Distrifood is dat de nieuwe aanval de codenaam ‘Nekslag’ zou hebben meegekregen. Het concern Laurus heeft grote problemen om zich financieel staande te houden in het prijzenslaggeweld. Laurus exploiteert formules als Edah, Super de Boer en Konmar.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer