Folders krijgen 34 minuten aandacht
Gemiddeld besteedt iedere Nederlander van 16 jaar en ouder 34 minuten per week aan het lezen van reclamedrukwerk.
Het aanbod aan reclameleesvoer dat de brievenbus passeert is de afgelopen jaren meer dan verdubbeld. Vijftien jaar geleden ontving de consument gemiddeld vijftien reclamefolders per week, nu zijn dat er ruim dertig.
Dit blijkt uit het donderdag gepubliceerde onderzoek Thuis Binnen Bereik, een initiatief van verspreiders als Interlanden, DistriQ en TPG Post. Volgens de onderzoekers is de reclamefolder zowel populair bij de adverteerder als bij de consument.
De gemiddelde Nederlander zou de ongeadresseerde brievenbusreclame niet willen missen, concluderen de onderzoekers. De folders bevatten informatie die ze niet elders kunnen vinden.
Het krantje van drogisterijketen Kruidvat is het best bekeken. Ook de folders van Trekpleister, Kijkshop, Lidl, Xenos, Dirk van den Broek, Gamma, Blokker, Hema en Marskramer zijn in trek.