Economie

Bejaarde held moet Chrysler redden

Het Amerikaanse automerk Chrysler hoopt de verkoop nieuw leven in te blazen door een bejaarde held van stal te halen.

AFP/ANP
8 July 2005 20:44Gewijzigd op 14 November 2020 02:44

Het gaat om Lee Iacocca, de man die de onderneming in de jaren tachtig voor een faillissement behoedde.

De 80-jarige Iacocca gebruikt in een 75 miljoen dollar kostende reclamecampagne een oneliner die hij in het verleden regelmatig uitsprak: „Als je een betere auto kunt vinden, koop hem.”

Analisten vragen zich af of de gepensioneerde topbestuurder nog wel jongeren kan aanspreken. Chrysler is echter van mening dat Iacocca, die op de piek van zijn roem volgens sommigen een gooi had kunnen doen naar het Amerikaanse presidentschap, de status van een icoon heeft behouden. „Hij lijkt geen dag ouder dan 70”, aldus een woordvoerder.

In de Verenigde Staten woedt een felle prijzenoorlog tussen de grote autofabrikanten.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer