Economie

’KPN te duur met diensten voor grote klanten’

Steeds meer grote klanten overwegen bij KPN op te stappen. Ze zijn wel tevreden over de dienstverlening van het telecomconcern, maar vinden die over het algemeen te duur. Dit blijkt uit onderzoek van de vereniging Bedrijfstelecommunicatie Grootverbruikers (BTG), waaruit de Automatisering Gids citeert.

ANP
7 May 2005 11:54Gewijzigd op 14 November 2020 02:31

Bij 75 procent van de BTG–leden is KPN nog altijd de enige, of een van de twee leveranciers van telecomdiensten. Het deel dat op zoek is naar een andere telecomaanbieder is in een jaar tijd gestegen van 17 naar 28 procent.

KPN krijgt een 6,6 voor de prijs/prestatieverhouding van zijn dienstverlening. Concurrenten op de grootzakelijke markt, zoals TTG, MCI en Versatel, doen het een stuk beter met cijfers tussen de 7,6 en 7,8.

KPN heeft dit jaar al flink wat marktaandeel verloren in het internationale telecomverkeer, zo stelt BTG vast. Hier is vooral Versatel een stevige concurrent geworden.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer