Economie

Prijzenoorlog kost supermarkten omzet

De supermarkten hebben vorig jaar een omzet gedraaid van 24,7 miljard euro. Dat is 0,3 procent minder dan in 2003. In dat jaar was er nog sprake van een omzetstijging met 1,8 procent ten opzichte van 2002. Dat heeft het marktonderzoeksbureau GfK vrijdag gemeld.

ANP
18 March 2005 14:59Gewijzigd op 14 November 2020 02:21

GfK signaleert verder dat Ahold-dochter Albert Heijn, die in het najaar van 2003 de prijzenoorlog begon, sinds december 2004 meer klanten over de vloer krijgt. Volgens directeur J. Holla van GfK lijkt het er ook op dat de publiciteit rond de ruzie tussen Albert Heijn en koekfabrikant Peijnenburg voor het supermarktbedrijf positief heeft uitgepakt.

In de weken 6 tot en met 9, nadat de kwestie naar buiten was gekomen, kwamen er per week 220.000 huishoudens meer bij Albert Heijn dan in dezelfde periode vorig jaar. Wekelijks trok de supermarktketen 39 procent van de 7 miljoen huishoudens, aldus de gegevens van GfK.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer