Economie

Rabobank gaat uitbreiden in Randstad

Rabobank, van oudsher sterk vertegenwoordigd op het platteland, gaat op jacht naar nieuwe klanten in de vier grote steden. De bank richt haar vizier onder meer op allochtonen en rijke particulieren. Dat gaat de bank onder meer via supermarkten doen, zo staat in het dinsdag verschenen jaarverslag.

ANP
16 April 2002 16:57Gewijzigd op 13 November 2020 23:31

Via marketing denkt Rabobank aparte doelgroepen te bereiken. Daarbij wil de bank in supermarkten eenvoudige producten aan de man brengen, zoals bijvoorbeeld spaarrekeningen. Tegelijkertijd kan de vertegenwoordiger van de bank supermarktklanten uitnodigen voor een persoonlijk gesprek op een lokaal kantoor om daar vervolgens meer producten te slijten. Om de vermogende particulier te benaderen, zet Rabobank zijn effectenbank Stroeve in.

Uiteindelijk streeft Rabobank naar dezelfde dekking in de vier grote steden als elders in het land. Landelijk heeft de bank grofweg een marktaandeel van eenderde, terwijl dat in de steden amper 12 procent is, aldus een woordvoerder in een toelichting.

Om meer klanten in de Randstad aan te trekken, gaat Rabobank ook nieuwe kantoren openen. Vooral de nieuwe wijken op VINEX-lokaties zijn voor de bank aantrekkelijk, zoals Leidsche Rijn nabij Utrecht.

De uitbreiding in de Randstad botst niet met de afslanking van het aantal kantoren, aldus de woordvoerder. Vooral op het platteland zijn kantoren onrendabel geworden, doordat te weinig klanten langskomen. Verder doen steeds meer klanten zaken met de bank via de telefoon of de computer.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer