Het is erg fijn dat er in veel gemeenten aan kinderevangelisatie wordt gedaan. Juist jonge kinderen die nog nooit van God gehoord hebben, zullen de vertellingen uit de Bijbel en de liederen heel hun leven niet meer vergeten. Soms komt God er later op terug.

Het is ook fijn dat juist met kinderevangelisatie veel jongeren mee doen. Misschien vertel je nog niet, of heb je nog niet de leiding, toch kun je mee doen met het programma en bij spelletjes of bij het knutselen.

Als je dit soort dingen doet, moet je bereid zijn om jezelf te geven. Om er te zijn voor de kinderen. Zo krijg je een band met kinderen. Je kunt iets voor hen betekenen. Je moet iets geven, maar het mooie van dit werk is dat je er ook iets voor terugkrijgt. Je krijgt liefde en waardering van de kinderen. Niet alleen dat. Ook vragen. Als je dit soort werk doet in het Koninkrijk van God, word je met jezelf geconfronteerd. Hoe zit het bij mij? Ik vertel het wel aan die jongens, maar wat heb ik zelf nodig? Zo’n vraag is er bij jou opgekomen. En het is een goede vraag. Want natuurlijk is het een probleem. Hoe kun je de kinderen vertellen over zonde en genade, over de liefde van en tot de Heere Jezus, als je zelf een buitenstaander bent? Dat kan natuurlijk niet.

De oplossing die dan het eerst in onze gedachten komt, is: Laat ik er dan maar mee stoppen. Misschien denk jij dat ook wel. Ik moet je erop wijzen dat het er erg op lijkt dat het de duivel is die deze oplossing in je gedachten brengt. Hij heeft er namelijk veel mee te winnen. Zo werkt hij het evangelisatiewerk tegen en zo wordt het weer rustig in je leven. Twee dingen die hem goed uitkomen.

Er is een betere weg. Het evangelisatiewerk moet niet wijken voor je onbekeerde hart. Je onbekeerde hart moet wijken voor het evangelisatiewerk. Met andere woorden: ga je bekeren. Houd niet op om je nood neer te leggen bij de troon van Gods genade. En leg Hem deze vraag ook maar voor. „Heere, hoe kan ik dit werk doen als ik U niet ken? Wilt u dan in mijn hart komen wonen, zodat ik ook de kinderen kan vertellen hoe goed het is om U te dienen?”

Zo kan het werken in de evangelisatie, niet alleen tot zegen zijn voor de kids op de club, maar ook voor je eigen leven.


 

Zit jij ook met een geloofsvraag? Laat het ons weten via info@puntuit.nl of stuur een appje naar 06-20601065.