Economie

Kritiek Reclame Code Commissie op Sprintplan

De Reclame Code Commissie vindt dat in een folder voor Sprintplan de risico’s van het aandelenleaseproduct te weinig zijn belicht.

ANP
26 July 2004 09:24Gewijzigd op 14 November 2020 01:27Leestijd 1 minuut

Aegon, dat tussen 1997 en 2002 Sprintplan verkocht via dochter Spaarbeleg, is het niet eens met de kritiek van de commissie.

Via Sprintplan gingen mensen met geleend geld de beurs op. De commissie, die half juli uitspraak deed, heeft er vooral kritiek op dat in het reclamemateriaal voor Sprintplan het woord lening niet voorkomt.

In plaats daarvan wordt gesproken van „voorgeschoten bedrag”, aldus een woordvoerder van Aegon. Naar zijn zeggen is dat in dit geval precies wat het was.

„Sprintplan kende namelijk een garantie tegen beleggingsverlies”, aldus de woordvoerder. Mensen blijven daardoor niet met een restschuld zitten wanneer de aandelen minder waard worden.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer