Economie

Klanten Ryanair willen geld zien na acties

De stakingen bij luchtvaartmaatschappij Ryanair zorgen voor de prijsvechter mogelijk voor een extra kostenpost. Reizigers uit Nederland, België en Duitsland hebben als gevolg van de werkonderbrekingen voor zeker 1,3 miljoen euro aan compensatieclaims ingediend bij de Ierse prijsvechter. Dat bevestigt EUclaim na berichtgeving van de NOS.

ANP
9 October 2018 09:19Gewijzigd op 16 November 2020 14:18

Het gaat om claims van in totaal 4500 reizigers. Zij kregen door de stakingen te maken met vertragingen van meer dan drie uur of geschrapte vluchten.

De groep gedupeerde passagiers uit Nederland, België en Duitsland is volgens EUclaim overigens veel groter. In totaal zouden meer dan 137.000 passagiers recht hebben op vergoedingen als gevolg van de stakingen. De som van al die claims kan oplopen tot ruim 41 miljoen euro.

Ryanair stelt in een reactie dat klanten geen recht hebben op een vergoeding, omdat de stakingen buiten de macht van de vliegmaatschappij zouden liggen. De daaruit voortvloeiende problemen voor passagiers zijn Ryanair daarom niet aan te rekenen, redeneert het bedrijf.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer