Binnenland

Opta ontvangt tientallen klachten over spam

De telecomwaakhond Opta heeft sinds de opening van een meldpunt voor spam, negentig klachten ontvangen. Op de internetpagina spamklacht.nl kunnen particulieren sinds woensdag klagen over ongevraagde e–mails, faxen of sms’jes. Op die dag trad de nieuwe Telecommunicatiewet in werking en sindsdien is de Opta verantwoordelijk voor de bestrijding van ongewenste communicatieboodschappen.

ANP
24 May 2004 17:29Gewijzigd op 14 November 2020 01:15

Het merendeel van de klachten (85) ging over e–mail, vier mensen klaagden over ongevraagde sms’jes en één klacht ging over een ongewenste fax. De Opta neemt de klachten niet stuk voor stuk in behandeling, maar speurt naar de grote overtreders van de nieuwe wet. „We gaan op jacht naar de grote vissen", vertelde een woordvoerder maandag.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer