Noord-Amerika geeft L’Oréal vleugels
PARIJS (ANP ). Het Franse cosmeticabedrijf L’Oréal heeft in het derde kwartaal meer omzet behaald dan in hetzelfde kwartaal een jaar eerder. Dat blijkt uit cijfers die de producent van onder meer Garnier en Maybelline donderdag publiceerde. Vooral in Noord-Amerika vielen de make-upverkopen hoger uit dan waar rekening mee werd gehouden.
Daarnaast profiteerde het bedrijf van de duurdere dollar. De totale omzet steeg met 3,6 procent tot 6,2 miljard euro. Dat was meer dan de 6,1 miljard dollar waar analisten door de bank genomen van uitgingen. In Nood-Amerika steeg de vergelijkbare omzet met 7,5 procent.
De resultaten in West-Europa bleven achter door een zeer moeilijke Franse markt. L’Oréal ondervindt op zijn thuismarkt hinder van de zwakke economie en de angst voor terreur, waardoor het consumentenvertrouwen onder druk staat. Toch presteerde L’Oréal in West-Europa, maar ook in Azië naar eigen zeggen, nog wel beter dan de markt.
In West-Europa, de grootste markt voor L’Oréal viel de totale omzet 0,5 procent lager uit dan een jaar eerder, op 1,8 miljard euro. Op vergelijkbare basis steeg de omzet wel met 2,2 procent.