Binnenland

On-linekranten doen het goed

On-linekranten doen het goed. Alle landelijke kranten hebben het afgelopen jaar het aantal bezoekers flink zien stijgen. Uitzonderingen waren het Algemeen Dagblad en Trouw.

Binnenlandredactie
16 March 2004 11:48Gewijzigd op 14 November 2020 01:02

Grootste stijger in absolute aantallen is de site van De Telegraaf. De digitale versie van deze krant trok in januari 2004 500.000 unieke bezoekers meer dan in januari 2003. Dit is een stijging van 18,9 procent. Dat blijkt uit de maandag gepresenteerde resultaten van onderzoek door de redactie van WebWereld.

De site van de uitgever van regionale kranten HDC Media boekte ook succes. De uitgever van onder meer het Noordhollands Dagblad en de Gooi- en Eemlander zag het aantal unieke bezoekers stijgen met ruim 245.000: een stijging van 63,9 procent.

De redactie van de site van het Algemeen Dagblad mat een grote afname van het aantal bezoekers. In totaal daalde het aantal unieke bezoekers in januari 2004 met vierhonderdduizend, een daling van 28,6 procent ten opzichte van 2003. Net als bij de andere kranten van het PCM-concern moeten bezoekers van de AD-site zich sinds vorig jaar registreren.

Trouw zag na invoering van zijn registratiesysteem het aantal bezoekers ook krimpen. Het aantal surfers naar de site nam af met 9,7 procent; van 537.589 in januari 2003 naar 485.231 in januari dit jaar.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer