Economie

Zware dip op markt consumentenelektronica

AMSTELVEEN (ANP). De Nederlandse markt voor consumentenelektronica heeft vorig jaar klappen opgelopen. De omzet daalde ten opzichte van het voorgaande jaar met 16,5 procent naar 1,5 miljard euro. Dat meldde marktonderzoeker GfK woensdag.

12 February 2014 13:08Gewijzigd op 15 November 2020 08:47

De neergang is voor een belangrijk deel toe te schrijven aan de gebrekkige lust van consumenten om nieuwe televisies aan te schaffen. De tv-verkoop vormt met 56 procent nog altijd het grootste deel van de omzet van de elektronicamarkt.

Uit de cijfers die GfK verzamelde, blijkt ook dat de feestdagen niet zoals doorgaans de traditionele boost gaven aan de verkoop van consumentenelektronica. In het laatste kwartaal kwam de omzet uit op 396 miljoen euro, 10,9 procent minder dan een jaar geleden.

GfK ziet wel een positieve ontwikkeling op de audiomarkt. Daar was vorig jaar sprake van een groeiende vraag naar onder meer (mini)speakers.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer