Persoonlijke digitale reisbegeleider

Sinds kort is het mogelijk om met een ”persoonlijke reisbegeleider” via sms en e-mail op elk moment op de hoogte te blijven van actuele vertrek- en aankomsttijden van vluchten via Schiphol. Tevens geeft deze persoonlijke reisbegeleider informatie over het nummer van de incheckbalie, wanneer begonnen wordt met instappen en het nummer van de gate. Bij aankomst wordt het nummer van de bagageband doorgegeven.

11 January 2002 15:07Gewijzigd op 13 November 2020 23:21

Amsterdam Airport Schiphol is de eerste luchthaven die deze service aanbiedt aan haar reizigers. Sinds afgelopen september is het ook mogelijk om via www.schiphol.nl een vliegticket te boeken of een auto te huren bij Schiphol TravelPort. Reizigers die van de persoonlijke reisbegeleider gebruik willen maken, dienen op www.schiphol.nl de gegevens van de heen- en terugvlucht in te voeren en het gsm-nummer van de mobiele telefoon waarop zij de reisinformatie willen ontvangen. In plaats van een gsm-nummer kan ook een e-mailadres worden opgegeven. De aanvrager kan bovendien extra gsm-nummers of e-mailadressen opgeven, zodat ook de relaties van de aanvrager (thuisblijvers en/of ophalers) geïnformeerd worden over de actuele aankomst- en vertrektijden met vermelding van de aankomsthal. De persoonlijke reisbegeleider kost 3,50 euro, inclusief de mogelijkheid om twee extra personen van informatie te voorzien. Wanneer men meer personen dan twee van vertrek of aankomst op de hoogte wil laten stellen, wordt hiervoor een bedrag van 1 euro per persoon in rekening gebracht.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer