Economie

Reclame over belplafond kinderen misleidend

AMSTERDAM (ANP) – De reclame van belbedrijf Simpel is misleidend, zo oordeelt de Reclame Code Commissie. Volgens de televisiereclame van het bedrijf kunnen ouders een maximum stellen aan wat hun kinderen mogen verbellen, maar in de praktijk blijkt dat iets anders uit te pakken.

12 May 2011 13:35Gewijzigd op 14 November 2020 14:56

De RCC gaf eerder al aan dat Simpel de grenzen opzocht. Nu er weer een klacht is gekomen, heeft de commissie besloten dit met een groot publiek te delen, zo liet ze donderdag weten.

Door het instellen van het belplafond zouden ouders kunnen bepalen tot welk bedrag de telefoonrekening van hun kind mag oplopen. Maar omdat bijvoorbeeld gegevens over het belgedrag te laat worden aangeleverd, kunnen kinderen in bepaalde gevallen over die grens van hun ouders heengaan. Dat vermeldt Simpel ook wel op de website, maar in de televisiereclame geeft het bedrijf een andere voorstelling van zaken en dat mag niet.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer