RTL wil mobiele markt betreden

AMSTERDAM (ANP) – Mediabedrijf RTL wil de Nederlandse mobiele markt betreden. Hiervoor gaat het een samenwerking aan met Vodafone. De bedrijven willen samen een merk op de markt brengen dat zich zal richten op vrouwen. Dat maakten de twee bedrijven maandag bekend.

3 January 2011 10:30Gewijzigd op 14 November 2020 13:07

De concrete inhoud van het nieuwe product willen de bedrijven nog niet toelichten. „Dit maken we begin februari bekend”, zei een Vodafonewoordvoerder.

„De mobiel wint aan kracht in het dagelijkse leven van mensen en wordt steeds meer een aanvulling op het televisiescherm en de pc. Dat maakt het voor beide partijen een interessante markt”, aldus topman Jens Schulte-Bockum van Vodafone Nederland.

Jonge vrouwen zouden volgens de bedrijven nog onvoldoende bediend worden door telecombedrijven. RTL zegt zijn kennis over de vrouwelijke doelgroep te willen inzetten. RTL Nederland is onderdeel van RTL Group. Dit Luxemburgse mediabedrijf is voor meer dan 90 procent in handen van het Duitse mediaconcern Bertelsmann.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer