Volvo betreedt volgend jaar nieuwe markt
Volvo betreedt volgend jaar een nieuwe markt. Met de Volvo XC90 zet het Zweedse merk haar eerste stappen in het segment van de sports utility vehciles.
Deze nieuwe personenwagen wordt het topmodel van de autofabrikant en zal tijdens de Detroit Motor Show in januari worden onthuld. De XC ziet er niet alleen opvallend uit, maar is bovendien herkenbaar als een echte Volvo. De geprononceerde neus en de uitgeklopte flanken vormen tezamen met de lange en verticaal geplaatste achterlichten herkenbare stijlelementen.
Opvallend is verder dat de XC90 zeven zitplaatsen telt waardoor de auto indruk maakt ten opzichte van concurrenten als de Mercedes-Benz M-klasse en de BMW X5. Volvo meldt verder dat de XC90 op het gebied van veiligheid de bakens zal verzetten en maakt in dat verband melding van een reeks nieuwe, technologisch geavanceerde toepassingen die de inzittende(n) beschermen in het geval de auto over de kop mocht slaan.
De Volvo XC90 kan worden uitgerust met een zescilinder bi-turbo benzinemotor of met Volvo’s nieuwe vijfcilinder commonrailturbodiesel krachtbron. De XC90 zal eind volgend jaar bij de Nederlandse dealers staan.