Economie

EU betaalt promotie Hollandse bloembollen

Bloembollen mogen dan een typisch Nederlands product zijn, toch laten de bloembollenkwekers en –handelaren de EU meebetalen aan hun reclame.

ANP
24 July 2008 15:57Gewijzigd op 14 November 2020 06:09
Reclame voor Nederlandse bloembollen wordt mede betaald door de EU. Foto ANP
Reclame voor Nederlandse bloembollen wordt mede betaald door de EU. Foto ANP

Voor posters, tv–spotjes en andere promotie betaalt de Europese Commissie de komende drie jaar totaal 663.000 euro aan het Internationaal Bloembollen Centrum (IBC), dat de internationale promotie doet van bloembollen en bolbloemen voor de Nederlandse kwekers en handelaren.Het is een van de 31 projecten uit zestien EU–landen die subsidie krijgen van de Europese Commissie voor promotie van landbouwproducten. Zo krijgt de Centrale Organisatie voor de Vleessector (COV) bijna 2,8 miljoen euro voor het aanprijzen van kalfsvlees. Totaal verdeelt de Europese Commissie de komende drie jaar ruim 92 miljoen euro.

„Het is niet genoeg om excellente producten te telen", aldus EU–commissaris Mariann Fischer Boel (Landbouw). „We moeten ook slim zijn als het op marketing aankomt. Dit soort EU–programma’s kan onze telers vooruit helpen in een steeds concurrerender wereld".

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer