Vijftig jaar REGA
1952: Op 27 april wordt in Twann de Zwitserse Reddingsbrigade opgericht. In de daaropvolgende maanden krijgen REGA-parachutisten een opleiding door de Royal Air Force. Op 22 december voert piloot Sepp Bauer met een Hiller 360 in Davos de eerste reddingsoperatie uit.1953: De REGA biedt hulp tijdens de watersnoodramp in Nederland.
1956: De REGA wordt wereldberoemd tijdens een zoekactie naar vermiste passagiers van twee vliegtuigen die boven de Grand Canyon tegen elkaar zijn gebotst.
1960: De REGA voert met een Piaggio 166 haar eerste repatriëringsvlucht uit.
1970: De REGA slaagt erin tijdens een oefening reddingswerkers via een kabel en een lier aan een helikopter op een steile bergwand af te zetten.
1973: De REGA schaft een jet aan die repatriëringsvluchten gaat verzorgen.
1979: De juridische vorm van de REGA, verandert van een vereniging in een stichting. De stichting moet zien rond te komen van donaties.
1983: Met behulp van de reddingskabels van twee REGA-helikopters worden in maart tachtig passagiers uit een kapotte gondelbaan geëvacueerd. In oktober biedt de Zwitserse Reddingsbrigade hulp aan Turkije na zware aardbevingen in de regio Erzurum.
1992: Tijdens haar 100.000e inzet vervoert de REGA een gewonde Zwitserse automobilist van Tunis naar Genève.
1997: Bij een actie breekt een van de reddingskabels, waardoor een arts en een patiënte om het leven komen.
2001: De stichtingsraad besluit drie nieuwe jets aan te schaffen (Challengers 604) en vier helikopters van het type EC 145. Grote voordelen van de nieuwe helikopters boven de huidige Agusta’s A-109-K2 zijn de grotere interieurruimte, een groter laadvermogen en een grotere reikwijdte.