Economie

Helft pannenkoeken scoort onvoldoende

DEN HAAG (ANP) - Slechts de helft van de pannenkoeken uit een pannenkoekenrestaurant krijgt van de Consumentenbond een voldoende. Dat bleek vrijdag uit een test van de bond bij 29 restaurants.

25 August 2006 19:31Gewijzigd op 14 November 2020 04:02

Volgens het testteam hebben maar twee restaurants zowel de kwaliteit van het eten als de hygiëne goed op orde. Het best was Parklust uit Zeist. Daar eet de consument een pannenkoek met krokante randjes met frisse smeuïge appel. Volgens het smaakpanel is de ideale pannenkoek „smeuïg, makkelijk te eten, niet klef en met knapperige randen.”Vier proevers bestelden bij alle restaurants een pannenkoek naturel, een pannenkoek met appel, een spekpannenkoek en zo mogelijk ook een „specialiteit van het huis.” De lekkerste pannenkoeken aten ze bij Boshut de Big in Rotterdam. De slechte hygiëne houdt het restaurant uit de top tien.

De bond liet een controleur nagaan of de restaurants zich hielden aan de hygiënecode voor de horeca en de Warenwet. De controleur nam hiervoor onder meer monsters van het beslag. In één restaurant troffen medewerkers schimmelvorming aan in het magazijn. In een ander restaurant depte de kok het overmatige vet op de pannenkoeken af met een vieze handdoek.

De Consumentenbond concludeert dat pannenkoekenrestaurant het bijna net zo slecht doen als kebabzaken. De bond noemt dat „treurig.”

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer