Economie

Heineken–resultaat gedrukt door marketing light bier

AMSTERDAM (ANP) – Heineken verwacht dat het bedrijfsresultaat dit jaar met ongeveer 25 miljoen euro wordt gedrukt. Dat komt doordat de bierbrouwer 50 miljoen dollar (42 miljoen euro) extra gaat steken in de marketing en promotie van Heineken Premium Light in de Verenigde Staten. Dat heeft Heineken donderdag bekendgemaakt.

12 January 2006 18:14Gewijzigd op 14 November 2020 03:22

De bierbrouwer gaat dit jaar de light versie landelijk introduceren in de Verenigde Staten. Heineken Premium Light werd vorig jaar in een testfase al geintroduceerd in een aantal Amerikaanse steden, waaronder Phoenix en Dallas. Heineken maakt nu nog geen winst met de verkoop van het light bier. Het bedrijf verwacht in 2007 quitte te draaien.Het bier wordt gepositioneerd als een luxe light biersoort. Dit segment maakt bijna de helft uit van de totale Amerikaanse biermarkt. In 2005 ging 115 miljoen hectoliter lightbier over de toonbanken in de VS, aldus Heineken.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer