Politie Mumbai onderzoekt dodelijk ongeluk met enorm reclamebord
De Indiase politie heeft een strafrechtelijk onderzoek ingesteld naar een ongeluk met een groot billboard in Mumbai. Het bord van 70 bij 50 meter stortte bij slecht weer op een tankstation. Daarbij kwamen volgens Indiase media en de autoriteiten ten minste veertien mensen om het leven. 75 anderen raakten gewond, van wie er 44 medische zorg nodig hadden.
Mumbai werd op het moment van het ongeluk geteisterd door harde wind, regen en stofstormen. De reddingsoperatie wordt volgens de hulpdiensten bemoeilijkt door de omvang van het bord. Er zijn zware kranen ingezet om het puin weg te halen, zegt de rampenbestrijdingsdienst.
Indiase media melden dat de politie onderzoekt of Ego Media, dat het bord geïnstalleerd zou hebben, schuldig is aan doodslag. Gemeenteraadslid Rakhee Jadhav zegt tegen persbureau AFP dat de constructie ongeschikt was voor de drassige bodem. Volgens haar waren slachtoffers te voorkomen geweest als er een betere fundering was aangelegd. „Van een ramp is hier geen sprake.”