Storing bij Rabobank, problemen met iDEAL- en pinbetalingen
Klanten van de Rabobank ervaren last van een storing bij hun bank. Zo kunnen zij onder meer onlinebetalingen via betaalplatform iDEAL niet afronden. Ook is pinnen in de winkel in sommige gevallen niet mogelijk, meldt een woordvoerder.
Die laatste storing leek eerder groter dan daadwerkelijk het geval is, zegt hij daarbij. Verder kunnen klanten hun rekeningsaldo niet inzien. De oorzaak van de storing zou liggen in een technisch probleem. De zegsman treedt daarover niet in detail, maar zegt dat er wordt gewerkt aan een oplossing.
Klanten uiten hun onvrede over de storing op socialmediaplatform X. Zo geven sommige gebruikers aan dat hun saldo verdwenen is en op 0 euro staat. Ook ervaren gebruikers problemen met het overboeken van geld tussen (spaar)rekeningen.
De storing lijkt vooralsnog alleen bij Rabobank te spelen. Volgens een woordvoerder van Currence, het bedrijf achter iDEAL, werkt bij het betaalplatform „alles zoals het zou moeten”.