Kipcampagne niet 100 procent oké
De Reclame Code Commissie (RCC) heeft Wakker Dier maandag een beetje gelijk gegeven met hun klacht over de volgens Wakker Dier misleidende campagne voor kippenvlees.
De dierenwelzijnorganisatie vindt dat in de campagne ’Kip, het meest veelzijdige stukje vlees’ ten onrechte wordt gesteld dat al het kippenvlees dat in Nederland wordt verkocht, 100 procent oké is. De RCC kan zich daarin vinden, aangezien een op de drie kipfilets besmet is met bijvoorbeeld salmonella.Wakker Dier: „Dit is een klap in het gezicht van de Europese Commissie die deze campagne voor de helft (3 miljoen euro) betaalt". Deze zomer nog stelden de EU en het ministerie van Landbouw dat de campagne ’objectieve en volledige informatie’ verstrekte over voedselveiligheid en dierenwelzijn.
Het Productschap Pluimvee en Eieren PPE is niet tevreden met het oordeel van de Reclame Code Commissie, maar gaat niet in beroep.