Economie

Hugo Boss wil merk exclusiever maken in VS

METZINGEN (ANP). Hugo Boss wil zijn merkwaarde oppoetsen in de Verenigde Staten. De kleding van het Duitse modehuis moet het komende jaar zo veel mogelijk in exclusieve shop-in-shops worden verkocht en niet meer in groothandels.

10 March 2016 09:06Gewijzigd op 16 November 2020 02:02

Ook in China kondigde het kledingmerk verdere maatregelen aan na de eerder gemelde sluiting van twintig winkels. De prijzen in de belangrijkste Aziatische markt zijn verlaagd, zodat het prijsverschil met Europa minder groot is. Veel luxemerken hebben er last van dat hun kleding door Aziatische consumenten in Europa wordt gekocht en niet in lokale winkels.

Hugo Boss-topman Claus-Dietrich Lahrs stapte vorige maand op na een winstwaarschuwing en een reeks strategische missers. Op de beurs halveerde de waarde van Hugo Boss het afgelopen jaar.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer