| Ict & Media | 15 juni 2000 |
Prijsvergelijkers nemen snel toe in populariteitVoor een dubbeltje op de eerste rijVan onze redactie digitale media We willen wekelijks informatie bieden over de actuele prijzen van levensmiddelen in een groot aantal supermarkten, zegt Jack Worms, productiviteits-consultant en woordvoerder van De Prijslijst. We zijn voor 100 procent onafhankelijk en objectief. We hebben geen enkele verbinding met de levensmiddelenbranche. Het vergelijken van de prijzen mag dan voor de klant handig zijn om te weten, voor de supermarkten lijkt het nu niet bepaald een leuk initiatief. Tot 9 februari 2000 was er vrijwel geen enkele site die überhaupt maar iets over levensmiddelen, laat staan prijzen van boodschappen, vermeldde. Snel werden allerlei sites over levensmiddelen en supermarkten geopend., herinnert Worms zich. De Prijslijst krijgt het liefst de prijzen wekelijks aangeleverd door de betreffende bedrijven. Zij hebben er immers belang bij dat de juiste prijzen op de site staan. Omdat de meeste bedrijven nu niet direct gemotiveerd zijn om dat door te geven, noteert De Prijslijst de prijzen zelf. Weinig commercieel De site is nog lang niet af, erkent Worms, maar in samenwerking met een ander bedrijf is het de bedoeling binnenkort een virtuele supermarkt te openen. Dan worden de boodschappen thuis bezorgd. Jaloers Als voorbeeld noemt hij de website van Albert Heijn. Ze hebben snel hun site aangepast met meer informatie die beschikbaar werd zonder dat je je verplicht moest aanmelden als klant. |