Auto19 juni 1999

Mitsubishi frist Carisma op

Mitsubishi heeft onlangs haar Nederlandse model Carisma opgefrist.

Zowel de voor- als de achterzijde van de bij NedCar in Born geproduceerde auto werden opnieuw geboetseerd, zodat de wagen er weer spic en span bijstaat. Toegegeven moet worden dat de optische wijzigingen de auto niet bepaald kwaad doen. De Carisma ziet er minder anoniem uit dan voorheen en oogt krachtiger dan zijn voorganger. In tegenstelling tot de eerste editie van de Carisma introduceert Mitsubishi vier uitrustingsniveaus met klinkende namen. De diverse lettercombinaties om het onderscheid te verduidelijken zijn verleden tijd en de goedkoopste Carisma gaat voortaan als Classic door het leven. Standaard is deze variant uitgerust met stuurbekrachtiging, in hoogte verstelbaar stuurwiel, luidsprekers, airconditioning en een airbag voor de bestuurder. De Carisma Comfort voorziet bovendien in elektrisch verstelbare buitenspiegels, centrale portiervergrendeling met afstandsbediening, verstelbare lendensteun in de bestuurdersstoel en elektrisch bedienbare voorramen. De sportief getinte Carisma Avance onderscheidt zich door lichtmetalen velgen, mistlampen, lederen stuurwiel, aluminium-look decoratiestrips en in kleur gespoten dorpels. De Carisma Elegance is als topmodel standaard uitgerust met lichtmetalen velgen, houtaccenten, een met hout en leer bekleed Nardi-stuurwiel, elektrisch bedienbare achterramen en deels met leer beklede stoelen en achterbank. De Carisma is net als voorheen leverbaar met een 1,6 liter zestienklepper benzinemotor, evenals de 1,8 GDI direct ingespoten benzinemotor. Dieselaars kunnen kiezen voor de 1,9 liter indirect ingespoten turbodieselmotor. Abs is tegen meerprijs leverbaar maar standaard op de GDI-versies. De vernieuwde Mitsubishi Carisma is leverbaar vanaf 37.495 gulden.