OPELOpel presenteert dit najaar een compleet nieuwe Corsa. Hoewel de lijnen van de compacte Duitser van voor tot achter compleet nieuw aan het papier zijn toevertrouwd, is de herkenbaarheid gebleven. Het ronde koetswerk zal dan ook de komende jaren beeldbepalend blijven voor de Corsa. Opvallend is de zwarte kunststof lip onder de koplampen die net als bij de Tigra en Vectra de band moet onderstrepen, evenals de andere modellen uit het omvangrijke assortiment van Opel. Van achteren heeft de nieuweling dankzij de hooggeplaatste achterlichten wel iets weg van de Fiat Punto. Voor de aandrijving zijn er zes Ecotec-motoren met vier kleppen per cilinder. De basis wordt gevormd door de 43 kW/58 pk leverende driecilinder 1,0 liter die loopt via de zestienkleppers van 1,2 en 1,4 liter. Achtereenvolgens weten die weer 55 kW/75 pk en 66 kW/90 pk te genereren. De laatste weet in het vooronder van de Corsa GSi 92 kW/125 pk bij elkaar te stampen. Dieselaars worden bediend met twee direct ingespoten turbodiesels van 1,7 liter die een maximumvermogen van respectievelijk 48 kW/65 pk en 55 kW/75 via de voorwielen op het wegdek weten te brengen. Noviteiten zijn er in de vorm van het zogenaamde infotainment-systeem, dat bestaat uit cd-wisselaar, radio, telefoon en navigatiesysteem. Ook de Easytronic transmissie, die het midden houdt tussen een automatische transmissie en een handgeschakelde versnellingsbak, is een nieuwtje. De Corsa maakt in november zijn opwachting in de showrooms van de Nederlandse dealers. |
|