Fiets is geen concurrent, maar verlengstuk van trein

Opinie

De waardering voor de Nederlandse Spoorwegen neemt toe. Tevredenheidsonderzoeken van OVPro (van de NS) en van onafhankelijke reizigersvereniging Rover tonen het onmiskenbaar aan. Treinen rijden beter op tijd, aansluitingen verlopen soepeler en uitval van treinen door storing komt minder voor. Tegelijk krijgt de NS steeds meer oog voor service, zowel in de trein als op het station. Want bij dat tevreden gevoel spelen niet alleen de feiten en cijfers een rol, maar zeker ook gevoelens. Koffie die lekker smaakt, de gezellige sfeer rond een stationspiano of een conducteur die met zichtbaar plezier zijn werk doet. Het aantal reizigers dat positief is over het reizen per spoor kruipt naar de 90 procent. Daar mag de NS zeker blij, maar nog niet tevreden mee zijn.

We vragen u enkel voor persoonlijk gebruik onze content te kopiëren. Het delen van deze content met anderen is niet toegestaan © Reformatorisch Dagblad 2023.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl.