Column: Convenio

Opinie

Gebroederlijk staan ze naast elkaar, de concurrenten Lidl en Jumbo in onze Goudse woonwijk. Lidl trekt ons met de slogan: ”De beste kwaliteit voor de laagste prijs”. Jumbo met: ”Elke dag euro’s goedkoper”. Pak je het als klant slim aan, dan vul je bij beide supermarkten je wagen met de beste koopjes. Je kunt het ook anders doen. Beide winkels hebben steeds meer duurzame producten, van biologische groenten uit Nederland tot fairtraderijst en specerijen uit verre oorden. Ook zo krijg je de winkelwagen vol. De vraag naar verantwoorde producten groeit en is in 2016 met een kwart gestegen ten opzichte van 2015. Maar volgens de laatste Monitor Duurzaam Voedsel staat het aandeel duurzaam voedsel in de totale aankopen nog maar op 10 procent.

We vragen u enkel voor persoonlijk gebruik onze content te kopiëren. Het delen van deze content met anderen is niet toegestaan © Reformatorisch Dagblad 2023.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl.