Bidservice Curadomi „geen mislukking”
De gebedsservice van thuiszorgorganisatie Curadomi is geen mislukking. Het is te vroeg om te concluderen dat de belangstelling niet overweldigend is.
Dat zegt de directeur van de thuiszorgorganisatie, drs. A. de Heer, nadat maandag bekend werd dat tijdens de afgelopen feestdagen 23 mensen via Curadomi om gebed vroegen. Zeven mensen gaven zich op om voor hen te bidden.
„Ook de niet-kerkelijke media hebben ons bericht over de gebedsservice vrij breed uitgemeten”, zegt De Heer. „Misschien heeft dat gezorgd voor wat al te hooggespannen verwachtingen. Voor ons zijn de reacties tot dusver echter zeer bemoedigend. Onze verwachtingen zijn overtroffen.”
De Heer wijst erop dat Curadomi ook buiten de digitale gebedsservice om wordt benaderd. „Tien mensen hebben via e-mail kenbaar gemaakt bereid te zijn tot gebed. Verder is het zo dat de gebedsservice is gekoppeld aan onze telefonische hulpdienst. Inmiddels hebben daar vijf personen mee gebeld.”
Volgens De Heer benadrukken deze gesprekken eens te meer dat de service in een behoefte voorziet. „We zijn onder andere benaderd door een bejaarde dame die onkerkelijk was geworden. Zij gaf aan graag weer met een predikant in contact te komen. Inmiddels is dat geregeld. Mocht deze cliënte komen te overlijden, dan hoopt die predikant op haar begrafenis te spreken.”
De directeur benadrukt dat de service niet alleen voor de donkere dagen rond Kerst is bedoeld. „Het is een doorgaand proces. Voortdurend melden zich bij ons mensen die zeggen: Ik wil graag iemand helpen, maar ik weet niet wie. Met die signalen willen wij iets doen.”