Wakker Dier: sterkste stijging aanbiedingen rundvlees sinds 2016
Het aantal aanbiedingen van rundvlees in supermarkten is dit jaar met 14 procent gestegen. Dat is de sterkste stijging van „stunts met dit zeer klimaatonvriendelijke vlees” sinds 2016, meldt Wakker Dier na onderzoek. De dierenwelzijnsorganisatie analyseerde de folders van de twaalf grootste supermarkten.
„Het gros van dit vlees draagt nog altijd geen dierenwelzijnskeurmerk. Een klap in het gezicht van het klimaat én de koeien”, aldus Wakker Dier.
Volgens de organisatie stuntten alle supermarkten in de eerste drie kwartalen van dit jaar meer dan in dezelfde periode een jaar eerder. Bij supermarkt Vomar kwam de teller met 431 stuks het hoogst uit. Na Vomar zijn de grootste stunters met rundvlees supermarkten Deen (362), COOP (355) en Plus (352). De kleinste stijging was te zien bij Albert Heijn en Hoogvliet. Hier steeg het aantal aanbiedingen met minder dan 10 stuks.
Bij Vomar was donderdagochtend niemand bereikbaar voor commentaar.