Bijenkorf begint internetmuziekwinkel
De warenhuisketen Bijenkorf begint een internetmuziekwinkel. Consumenten kunnen daar vanaf 1 december tegen betaling meer dan 300.000 nummers downloaden.
Het is niet de bedoeling om de concurrentie met bijvoorbeeld het populaire iTunes van Apple of met de website van de Free Record Shop aan te gaan. De Bijenkorf wil met de online cd–bakken vooral klanten naar de winkels lokken.
De internetmuziekwinkel vormt volgens de warenhuisketen een aanvulling op de acties in de filialen. „Als iemand bijvoorbeeld een bepaalde spijkerbroek koopt, mag hij online een aantal nummers binnenhalen. Of hij krijgt bij de aankoop van een cd een code waarmee hij op de website meer liedjes kan downloaden", zei een woordvoerder maandag.
De 300.000 nummers die de Bijenkorf online aanbiedt, komen overeen met het cd–assortiment in de winkels. Er zit ook Nederlandstalige muziek tussen. De liedjes kosten minimaal 99 cent. Dat is vergelijkbaar met wat iemand op de site van Apple kwijt is.