Binnenland

Opbrengst 73e Kinderpostzegelweek naar veerkracht voor kinderen

Het thema van de 73e Kinderpostzegelactieweek is: geef meer kracht. Met de opbrengst steunt de Stichting Kinderpostzegels kinderen die het door de coronacrisis moeilijk hebben en wel wat meer veerkracht kunnen gebruiken. Komiek Jochem Myjer geeft dinsdag het startsein. Hij doet dat door op een basisschool in Amsterdam de eerste bestelling te plaatsen.

ANP
28 September 2021 03:32

Vanaf woensdag tot en met 6 oktober gaan bijna 145.000 kinderen uit groep 7 en 8 door het hele land langs de deuren om kinderpostzegels en andere artikelen te verkopen. Dit jaar staan stripfiguren Olivier B. Bommel en Tom Poes op de zegels.

De coronacrisis heeft er ook bij kinderen behoorlijk ingehakt: er kwamen meer meldingen over huiselijk geweld en meer kinderen kregen te maken met armoede, stelt de Stichting Kinderpostzegels. Een eigen peiling in juli toonde aan dat jongeren van 8 tot 17 jaar het afgelopen jaar meer stress (35 procent), eenzaamheid (38 procent) en verdriet (34 procent) ervaarden. Een deel van de opbrengst gaat naar een gratis programma voor basisscholen, Expeditie Veerkracht, om onderwijspersoneel te ondersteunen bij het bieden van veerkracht aan kinderen.

Vorig jaar bracht de Kinderpostzegelactie 7,6 miljoen euro op.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer