Economie

Lufthansa verwent topklanten

Niet meer wachten om in te checken en met een limousine naar het vliegtuig worden gebracht door een eigen begeleider. Dat kan vanaf 1 december bij de Duitse luchtvaartmaatschappij Lufthansa.

ANP/DPA
17 November 2004 10:09Gewijzigd op 14 November 2020 01:53

De maatschappij opent dan in Frankfurt een speciale terminal voor eersteklaspassagiers, die in niets doet denken aan de doorsnee vertrek- of aankomsthal. De terminal heeft veel weg van een sjiek hotel, met een restaurant en vergaderruimten. „Topservice voor topklanten”, luidt het motto dat Lufthansa-topman Wolfgang Mayrhuber de passagiers wil meegeven. Tickets zijn niet goedkoop. Een retourtje Frankfurt-New York kost 6223 euro.

Lufthansa verwent de eersteklaspassagiers al langer. In de business class op vluchten over lange afstanden zijn de toestellen voorzien van nieuwe stoelen, die in een ligstoel kunnen worden veranderd. Ook internet aan boord en nieuwe lounges op vliegvelden moeten rijke passagiers trekken.

De maatschappij heeft al enige tijd een project lopen voor zakenreizigers die de Atlantische Oceaan oversteken. In opdracht van Lufthansa vliegt de Zwitserse maatschappij PrivatAir deze route met omgebouwde vliegtuigen die alleen business class hebben, met 48 stoelen. Vier stewards of stewardessen bekommeren zich om hen. Het in- en uitstappen gaat snel, omdat er maar zo weinig passagiers zijn.

PrivatAir begon twee jaar geleden met deze Lufthansa-dienst. Inmiddels vliegt de maatschappij op drie bestemmingen in de Verenigde Staten, goed voor achttien retourvluchten per week. Ook deze service is niet goedkoop. Een retourticket Düsseldorf-New York kost ongeveer 3000 euro.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer