Economie

Bedrijven gaven meer uit aan radioreclame

De totale reclame-uitgaven kwamen uit op 3,6 miljoen euro uit, een toename van 2,3 procent. Daarvan werd 1,5 miljoen besteed bij digitale radiozenders, die bijvoorbeeld alleen via internet te luisteren zijn. Dat bedrag wordt door RAB dit jaar voor het eerst uitgesplitst. Onlinezenders zijn steeds populairder bij adverteerders, onder meer omdat ze daardoor een specifieker publiek kunnen bereiken.

ANP
4 May 2021 15:08

Uit de grootste adverteerders blijkt het gevolg van de coronapandemie nog wel. Normaal gesproken waren onder meer autoreclames en reclames voor reizen veel aanwezig op de radio. Door de crisis geven die sectoren veel minder uit aan reclame. Telecom en ICT, media en zakelijke dienstverlening waren nu de sectoren die het meest aan radioreclames uitgaven.

Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport was de grootste adverteerder de afgelopen maanden. KPN was het bedrijf dat het meest uitgaf. Verder waren politieke partijen actief met radioreclames in de aanloop naar de verkiezingen half maart. D66 was hier de grootste adverteerder.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer