Beter Bed voert resultaten op ‘ondanks en dankzij’ corona
Beddenfabrikant Beter Bed heeft in 2020 flink beter gepresteerd dan een jaar eerder „ondanks en dankzij” de impact van de coronacrisis. De beddenfabrikant merkte dat consumenten meer geld besteedden in en om het huis en profiteerde daarvan. Maar de Nederlandse winkels van Beter Bed moesten ook twee perioden de deuren sluiten vanwege lockdownmaatregelen.
Daardoor stelden klanten de aankoop van een bed vaker uit, omdat veel mensen toch graag langskomen om te testen of persoonlijk advies te krijgen, aldus Beter Bed. De omzet van het bedrijf steeg vorig jaar naar 222 miljoen euro, tegen bijna 186 miljoen euro een jaar eerder.
Daarnaast schreef het bedrijf zwarte cijfers, waar een jaar eerder nog een verlies werd genoteerd. Beter Bed boekte in 2020 een winst van 8 miljoen euro. Volgens topman John Kruijssen is dat onder meer te danken aan tijdige investeringen in online en het opvoeren van het advertentiebudget aan het begin van de coronacrisis.
Winkels mogen momenteel maximaal twee klanten per verdieping op afspraak ontvangen, mits die 1,5 meter afstand kunnen bewaren. Vanaf volgende week wordt daarbij ook naar het vloeroppervlak gekeken. Per 25 vierkante meter mag een klant worden ontvangen, tot een maximum van vijftig klanten. De filialen van Beter Bed zijn gemiddeld tussen de 1000 en 1200 vierkante meter groot. De verruiming „is voor ons uitstekend want we hebben veel vierkante meters per winkel en kunnen straks dus meer klanten ontvangen”, aldus Kruijssen. Klanten kunnen tot een uur de tijd krijgen om een keuze te maken.