Bol.com promoot met site lokale winkelier
Webwinkel bol.com heeft een speciale site opgezet om lokale winkeliers die via het platform verkopen onder de aandacht te brengen. Met die maatregel hoopt het internetbedrijf winkeliers die hun fysieke vestiging moesten sluiten te steunen gedurende de aangescherpte lockdown.
Op de website kunnen klanten van bol.com sneller zien welke ondernemers uit de buurt producten verkopen via de site. Je kunt er bijvoorbeeld een categorie kiezen en een gewenste regio waar de verkoper vandaan moet komen.
„Lokale fysieke ondernemers zijn onmisbaar voor het economische en sociale klimaat. Bol.com wil zoveel mogelijk van hen ondersteunen”, zo vermeldt de webshop. Op de site, winkelindebuurt.bol.com, staan evenwel alleen winkeliers die voorheen ook al via bol.com verkochten. Volgens het dochterbedrijf van supermarktconcern Ahold Delhaize is dat nodig om er zeker van te zijn dat die ondernemers de bestelde artikelen ook daadwerkelijk kunnen leveren.