Tevredenheid onder AH-personeel daalt
De supermarktketen Albert Heijn telt minder tevreden werknemers. Vooral op het hoofdkantoor en in de distributiecentra laat het personeel zich kritisch uit over bijvoorbeeld de werkdruk en de sfeer. De oorzaak van de groeiende ontevredenheid is terug te voeren op „de pijnlijke reorganisatie, waarbij ruim vijfhonderd arbeidsplaatsen zijn verdwenen”, stelde een woordvoerder van AH maandag.
Sinds 2001 peilt de onderneming jaarlijks de mening van haar personeel over tal van werkgerelateerde zaken. Deze keer namen 21.660 mensen de moeite om de vragenlijst in te vullen en op te sturen. De resultaten zijn gepresenteerd in het personeelsblad van het supermarktbedrijf.
Het merendeel van de AH-medewerkers is tevreden, maar hun aantal daalt. De afname is het grootst in de distributiecentra en op het hoofdkantoor. Bijna driekwart van de distributiemedewerkers had in 2003 „voldoende plezier” in hun werk, tegen 64,4 procent dit jaar. Onder de kantoormedewerkers daalde dat percentage van ruim 80 procent naar ruim 71 procent. In de winkels was er sprake van een kleinere daling van 2,2 procent tot 76,6 procent.